finally friday.

idag är det  fredag,
det infann sig någon form av euforisk känsla när jag insåg det när klockan ringde,
så skönt,
tungt att stiga upp halv sex men härligt att sluta tre,
me like,
ibland! (dock endast fredagar!)

Extra mysigt att vakna när kärleken ligger bredvid,
att vakna på hans arm,
pussa han i nacken,
krypa extra nära bara för en liten stund,
med en sån början på dagen kan det bara bli en riktigt fin dag,
lyckans mig.

I afton ska jag bara ligga i min soffa och käka godis,
sen ska jag sova länge imorgon,
gå långpromenad,
fotografera,
bio och middag med kärleken på kvällen,
sova länge på söndag,
åka på eventuell utflykt med kärleken, Marie, William och Jannike,
för att sedan avsluta helgen med middag hos far,
kärleken och jag ska få kalkon (tydligen en variant av gåsamiddag..?)
 och efter det blir det nog lite sällskapsspel,
en ruggigt fin helg helt enkelt.

Vad ska ni göra?

Nä,
nu får jag nog återgå till jobbet,
koka lite te,
invänta dagen,
fredagen,
må så gott.


Med kärlek

// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0