Linda by night.

Jag är fundersam ikväll,
av många orsaker faktiskt,
det få bli en lista.

1. Jag är så jävla velig med ett visst beslut.
Jag har all fakta jag behöver, jag har erfarenhet så det räcker och blir över men inte f*n hjälper det.
Det är det envisa hjärtat som är ivägen, igen.
Släppa eller stanna?

2. Jag får inte ordning på mitt sociala liv.
Jag är rädd.
igen.
Jag ställer in grej efter grej.
orken finns där inte och inte lusten heller.
jag avskyr när det blir så.
Jag VILL ju vara social och umgås med mina fina vänner.
vad är det som stör mig?

3. Träningen fungerar inte så bra.
Jag får inte till det.
Jag har svårt att ta mig till gymmet (och nej jag syftar inte på igår för då kom jag inte dit pga 40 minuters bilkö!),
men jag har ingen motivation (även om min enorma kroppshydda borde vara motivation nog!),
jag vill bara sova när jag kommer hem från jobbet,
sova sova sova.
Varför?

4. Jag är allmänt off just nu,
jag känner inte riktigt igen mig själv vilket aldrig är roligt.
Medicinavtrappningen?

Jag går helt enkelt på sparlåga just nu,
punkt slut.

Fast det finns många braiga saker oxå.

1. Else och Esther förgyller varje dag med sitt spinnande och busande här hemma.
2. Imorgon ska jag till Lund och hänga med finaste Isabel.
3. Om nio dagar kommer min älskade Sandra hit och stannar en hel helg.
4. Om tio dagar kommer årets fest gå av stapeln här i stan och det ska bli sjukt nice.
5. Marie är tillbaka i Malmö vilket kommer göra min höst så vansinnigt mycket bättre.
6. Det är höst, my favourite, vilket innebär att jag kan vira in mig i mina sjalar och dricka te.
7. Det är tre månader och två dagar kvar till vår Thailandsresa. Tjohoo.
8. Jag har flera fina arbetskamrater som får mig att skratta varje dag.

Dubbelt så många bra saker så jag ska nog sluta gnälla ändå :)
(oj, det blev visst två listor!)

Nu ska jag ta med mina älskade katter och krypa ner i bingen med min braiga bok,
hoppas ni drömmer vackra drömmar,
ta vara på er,
mot natten med Lindakärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0