det blir sällan som man tänkt sig.

det blev en mysig fredagkväll med j,
vi spelade spel,
pratade om livet,
lyssnade på musik,
så där som vi brukar göra.

natten blev stimmig pga katterna,
jag vet inte vad som flög i de men de var skitjobbiga,
vilket resulterade i två ganska trötta människor,
dock fick vi ett otäckt uppvaknande och helt plötsligt var vi på sjukan i Karlskrona,
helt galet.

j´s familj (mamma, pappa och hund) blev attackerade av jordgetingar,
e och s blev rejält stuckna så de svimmade av,
pappa j sprang och hämtade bilen,
e´s knä hoppade ur led och gick sönder,
de hamnade på akuten,
sam piggnade till,
sen kom vi upp.

jag erbjöd nämligen min bil och mig själv som skjuts för jag kände inte att j skulle behöva åka upp själv,
han var rejält skakad,
can´t blame him.

trots tråkiga omständigheter så var det skönt att komma till Åby,
till havet,
till lugnet,
till j´s familj.

Jag, j och p spelade plump,
skrattade,
promenerade med sam,
försökte att inte oroa ihjäl oss,
det gick bra,
e o j kom hem efter typ åtta timmar på akuten,
e på kryckor och sjukskriven i två veckor,
stackaren.

Vi käkade kvällsmat ihop,
pratade om allt och inget,
tittade på film,
en bra avslutning på en otäck dag.

det blir sällan som man tänkt sig.
krya på dig E.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0