tisdag.

Jag förstår inte riktigt svårigheten,
faktiskt,
de är förvisso söta men herrejösses,
förstår de inte vilka björntjänster de gör sina barn när de inte sätter några gränser,
jag blir tokig på alla bortskämda ungar som inte klarar av ett nej utan att bryta ihop.

de är inte söta när de nyper sina kompisar så fort man vänder sig om,
då måste man säga ifrån,
de kan inte bestämma,
de är ett år gamla,
det är inte rättvist mot de,
gah vad trött jag blir,
det är inte farligt att säga ifrån,
barnen blir kanske ledsna men herregud de dör inte av det,
tvärtom.

jo idag är jag nog en irriterad och föräldramotståndare :)
mot gymmet med Lindakärlek

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag är också föräldrarmotståndare. Särskilt var jag det igår. Fler föräldrar än studenter ringer och frågar saker... "jag ringer för min son/dotters räkning, för han/hon har ju så mycket att göra..." Jag blir tokig! Myndiga människor som inte klarar av att ta hand om sig själva. Tur att du tar hand om de små, så slipper vi kanske samma problem med curlingföräldrar i framtiden. Gah! Vi ses imorgon, kramar.

2008-09-03 @ 09:24:19
Postat av: Kerstin

Så små barn som ettåringar har ingen impulskontroll, så jag hoppas att du som har det som yrke vet om det innan du bannar dom små liven. Man ska inte skälla på en ettåring som dom börjar gråta, det finns ingen mening med det.



När du blir förälder förstår du.

2008-09-03 @ 12:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0