confusion.

konflikter är tydligen det som genomsyrar mitt liv just nu,
det är märkligt,
ganska jobbigt,
enormt förvirrande,
väldigt lärorikt,
ganska drygt.

hela grejen är att jag för ett tag sedan
bestämde mig för att våga stå upp för mig själv,
jag lovade mig själv att jag skulle bli bättre på att säga ifrån,
ni vet när det händer saker som jag inte gillar eller trivs med,
så det har jag gjort,
jag har varit jätteduktig och jag är enormt imponerad av mig själv,
faktiskt.

men,
jösses vad rörigt det har blivit,
på alla håll och kanter.

Vilket egentligen kanske är förståligt,
helt plötsligt börjar jag sätta gränser,
säga ifrån när något inte känns okej,
ifrågasätta,
klart folk borde reagera,
men jag tänkte inte på att jag faktiskt skulle förlora relationer på kuppen,
vilket kanske var naivt av mig.

men om ett nej förstör en hel vänskapsrelation så är ju frågan hur genuin den egentligen var?

idag har många frågor snurrat i mitt huvud,
jag gick runt på Triangeln i ett par timmar,
handlade upp mina presentkort,
samtidigt som jag försökte lösa upp vissa knutar,
det gick sådär.

Nånstans mitt i lunchen fick jag nog och ringde min annamaria,
vi pratade länge om allt möjligt,
och det var så skönt,
jag saknar henne i vardagen,
på alla möjliga sätt!
Jag har kännt mig tokensam sen igår,
vilket också är bra,
jag behöver öva på det,
men därför var vårt samtal idag så skönt,
en påminnelse om att jag faktiskt har fantastiska människor i mitt liv även om de inte bor här,
jag är inte ensam,
aldrig nånsin.

När jag kom hem ringde John,
det var skönt att prata med honom oxå,
han är klok,
han är ett bra bollplank,
och han känner mig sjukt bra så han vet oftast hur jag tänker (med betoning på oftast!) vilket är skönt,
han kan lixom se ur mitt perspektiv och komma med nya saker ur ett annat perspektiv,
typiskt bra för en förvirrad Linda.

Kontentan av det här inlägget är...
eh..
åh..
att jag inte alls vet vad jag pratar om men att det gör mig ledsen.
Det var ju inte så här det skulle bli.
jag försökte ju bara...förändra ett destruktivt beteende.
(vilket jag kommer fortsätta med även om det kommer bli lite krabbigare att fortsätta nu när jag vet hur konsekvenserna kan bli..!)

Nu ska jag hämta Tanja på centralen,
vi ska till Svedala och käka middag samt titta på film,
bra avslut på en sjukt förvirrande helg.

Må så gott.
//Linda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0