hon är så klok.

min gode vän marie kom hit igårkväll,
vi har inte setts på några veckor då hon varit på resande fot,
vi satt och pratade långt in på natten,
hon är så klok.

det gör mig ont att se henne nedbruten,
mycket har hänt de senaste veckorna,
men hon har lärt sig otroligt mycket,
jag är så imponerad,
hon är så klok.

vi är väldigt lika,
på många sätt,
vi har samma issues,
vi har liknande tankemönster,
det är lite tokigt.

hon startade många processer i mitt inre igår,
hon tryckte på rätt knappar,
hon fick mig att inse en hel del.

jag har en lång väg framför mig,
samtidigt som jag har en lång väg bakom mig,
nu behöver jag bara lite extra styrka,
och jag behöver övervinna min rädsla.

det här betyder inte att jag är sjuk igen,
tvärtom.

 jag har en del beslut att fatta,
men det ska nog gå bra.

just nu är jag ett litet skrutt med fetenackspärr och migrän,
jag ligger i soffan och gör inte många knop,
kroppen har helt enkelt sagt ifrån,
igen.

tack marie.
du är en pärla.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0