att vända ut och in på sig själv

jag lät stressen ta över,
ångesten,
pressen.

orken är slut,
är ni nöjda nu?

det går att säga bra saker,
det går att vara positiv,
om man bara vill.

jag har sagt det förut men jag säger det igen:
om det är så jävla dåligt på förskolan att ni måste gnälla och tjata om allt hela tiden då hade jag fan hållt barnen hemma.
Ja, ni  är ju för fan föräldralediga.

Jag vet att vi gör så gott vi kan med vad vi har.
Men vi jobbar kommunalt och kan inte påverka speciellt mycket.
Men barnen har det bra,
de är trygga och trivs.
Vi arbetar utifrån Lpfö,
vi uppfyller målen,
vad mer vill ni?

Vi har tretton (femton from måndag) 1-åringar och är tre heltider,
vi kan inte göra mer än vad vi gör nu,
vi har försökt göra allt vi kan för att ni ska vara nöjda,'
men jag är inte mer än människa,
och jag är slutkörd,
så nu får ni klara er utan mig,
and i so don´t care.

låt mig bara sova nu.


Kommentarer
Postat av: isabeL

Jag brukar inte vara så bra på att fortsätta skriva mina bloggar efter jag startat dom. Men nu har jag nog lyckats skriva en månad i sträck. Så gå in och kolla om du har lust. Kramkalas!

2009-03-07 @ 13:52:06
URL: http://magisterbella.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0