gräsänklingsblues.

min fina John är i Gambia,
toklångtborta,
men han har det bra,
han är lycklig (jag fick överraskande nog sms från p´s mobil att han är i paradiset),
så då kan inte jag vara annat än glad!

Jag har just styrt upp en del skulder,
nu ska jag bli kvitt skiten,
jag orkar inte höra deras kommentarer längre,
jag vill vara fri,
jag vill vara jag,
inte deras.
(sparkontots saldo minskade dramatiskt men det gjorde även stenen i magen. lycka!)

John och jag har därför ställt in Turkiet och Grekland,
helt enkelt för att vi vill må bra,
och semester blir det ändå,
det viktiga är att vi får vara tillsammans,
pengar är så oviktigt det kan bli i förhållande till oss,
punkt slut.

Nu tar jag helg,
en oplanerad sådan,
i like.

Ta vara på er!
- L

Kommentarer
Postat av: isabeL

Det låter skönt! Du är fortfarande välkommen över om du känner dig ensam i lägenheten. Vi är hemma nästan hela tiden. Kramkalas gumman

2009-03-23 @ 08:23:42
Postat av: Jonna

Jag VILL inte att Ludde bara ska få vara hos sin pappa varannan helg, utan att han ska få vara lika mycket hos oss båda.

När Ludde har varit själv med Magnus den här helgen har han inte fått mat, bara välling då Magnus tycker det är jobbigt att laga mat. Han har haft samma kläder på sig sen jag lämnade honom i fredags och dom var inte rena. I Luddes rum ligger kiss & bajsblöjor slängda över hela rummet, och hans sängkläder hade inte blivit bytta sen jag flyttade därifrån. Han var röd och irriterad i rumpan men Magnus hade inte smörjt för han inte visste med vad. Tillägasbör att jag har ett stort medicinskåp hos Magnus med "Luddesaker". Han borstar inte Ludde tänder.. Han går aldrig ut med Ludde, leker aldrig med Ludde, utan spelar CS hela dagarna. Fast det är ju skönt att han erkänner det iallafall..

Nu blev det här långt och detaljerat, men jag är alldeles.. Jag vet inte, slut, över att försöka få M att förstå att Ludde är hans ansvar lika mycket som mitt. Men det verkar inte gå in riktigt.. Jag är maktlös, för Magnus har lika mycket rätt till Ludde som jag har. Jag tycker bara att man ska förtjäna den rätten också.. :/

2009-03-23 @ 13:01:59
URL: http://jonnalantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0