acceptans.

Dagens lärdom:
att acceptera något/någon behöver inte innebära/betyda att jag gillar situationen.

Så mycket lättare allt blev,
så mycket som ramlade på plats,
så mycket mer okej allt genast känns,
tack Fatima!

Jag har haft några lipiga dagar,
jag har burit runt på massa oro,
jag har haft massa generell ångest i kroppen,
obehaget har varit oerhört skrämmande,
men i dagens samtal så lossnade en hel del,
jag vågade äntligen vara svag i behandlingen,
duktiga
Linda
lämnade
över
sig
till
den
riktiga
Linda.

Så jag accepterar följande:
- jag är sjuk.
- john bor på annat håll i veckorna.
- lägenheten ser ut som ett helvete under renoveringen.
- jag orkar inte med livet till hundra procent just nu.
- ibland känner jag mig ensam i sjukdomen och i tillfrisknandet.
- att jag är jag.

Well done Linda!

Nu ska jag handla, tömma köket, riva ut golvet, måla lister och sen hänga med min Iphone som landat hos mig idag.
Sweet onsdag!

Med kärlek
// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0