svartvitt.

Jag är bra på att tänka i svart eller vitt,
det har varit mitt skyddsnät när världen skrämmer,
men vet ni,
det fungerar inte alltid så bra i längden,
så jag försöker tänka lite mer i grått nu,
och det är faktiskt ganska roligt!

Varje dag är ett nytt litet liv just nu,
jag vaknar med nyfiken blick,
undrar vad som väntar mig,
vilka nya kunskaper kommer landa i min kropp,
vem kommer jag träffa på,
får jag möjlighet att prova en ny tanke i handling,
det är så coolt.

Dock gör det mig oerhört trött på kvällarna,
igår somnade jag strax efter nio,
hopplöst,
Per kallade det visst för tantvarning,
haha,
jag bjuder på det.

Jag menar för bara ett par veckor sedan kunde jag inte sova alls,
och då var jag inte rolig nånstans,
nu är jag ganska rolig framtill åttatiden iallafall,
så då är jag nog hellre lite tant än ett monster,
någon gång blir jag nog bara Linda hela dagen,
haha.

Nu ska jag städa vår studio för på måndag ska lyan värderas,
tänk på mig för det där rummet tycks dra fram mina allra sämsat sidor bara genom att finnas,
(stackars Per som kommer ikväll, haha!)

Mot städexponeringen!
// Linda som längtar så tills vi har landat i Ystad för bara tanken på att packa, flytta och städa ger mig myrkrypningar på ställen jag inte trodde fanns i min kropp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0