förändringens vindar?

Sista natten i lyan,
sista natten som Malmöbo,
sista natten som särbo/sambo,
v
e
m
o
d
i
g
t.

Två veckor kvar i dagvården,
två veckor kvar på sjukskrivningen.

Jag räknar ner till allt möjligt,
samtidigt som jag försöker fånga varje ögonblick,
kroppen är trött,
härjad till och med,
jag försöker ta vara på mig,
vila,
lyssna,
röra.

Det krävs total fokusering,
hela tiden,
jag har inte råd att vackla,
matmonstrena hugger direkt,
som hungriga pirayor,
men jag känner mig trots allt stark som en oxe,
märkligt.

Förändringens vindar viner,
and i like it.

Det är mycket komplexa känslor nu,
allt och inget,
hit och dit,
upp och ner,
fram och tillbaka.

En del sorg,
ganska mycket skam,
blandat med ilska
och en hel massa lycka,
märkligt.

Jag hoppas,
jag längtar,
jag kämpar,
jag älskar,
jag lever.

Som en klok man sa: det löser sig!

med kärlek
Linda

Kommentarer
Postat av: Toril

Ja på ett eller annat vis så gör det ju det! Kram

2010-01-24 @ 16:36:37
URL: http://torilshjartaforokarsig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0